مهندسی و مشاوره برق ،تامین تجهیزات برق،اجرای پروژه های برقی،تابلو برق،ستینگ رله
مهندسی و مشاوره برق ،تامین تجهیزات برق،اجرای پروژه های برقی،تابلو برق،ستینگ رله

مهندسی و مشاوره برق ،تامین تجهیزات برق،اجرای پروژه های برقی،تابلو برق،ستینگ رله

برق قدرت

ترانس تبدیل ولتاژ در سر راه مدار ولت متر

در برخی از نقشه ها ولتمتر بطور مستقیم به سه فاز متصل نمی شود واز یک ترانس تبدیل ولتاژ 3 √/110/ 3 √/ 400 استفاده میشود.دلیل این کار چیست؟و آیا حتما این ترانس باید سه فاز باشد و یا استفاده از سه ترانس تکفاز 220/110 ولت نیز امکانپذیر میباشد؟لطفا در صورت امکان دیاگرام اتصال آنرا نیز ارائه فرمائید.

در برخی از نقشه ها ولتمتر بطور مستقیم به سه فاز متصل نمی شود واز یک ترانس تبدیل ولتاژ 3 √/110/ 3 √/ 400 استفاده میشود.دلیل این کار چیست؟و آیا حتما این ترانس باید سه فاز باشد و یا استفاده از سه ترانس تکفاز 220/110 ولت نیز امکانپذیر میباشد؟لطفا در صورت امکان دیاگرام اتصال آنرا نیز ارائه فرمائید. ؟ 

 

یک نکته اساسی در طراحی و ساخت تابلوهای الکتریکی، کاهش احتمال اتصال کوتاه روی باس اصلی تابلو می باشد. اخذ انشعابات متعدد از روی باس بویژه انشعابات کابلی جریان ضعیف می تواند سبب افزایش احتمال خطر شده وبه طور کلی یک نقطه ضعف محسوب می شود. با استفاده از ترانس واسطه شما می توانید تعداد این نقاط اتصال را به حداقل رسانده و کلیه تجهیزات اندازه گیری یا حفاظتی را به ثانویه این ترانس منتقل نمائید. لطفاً توجه فرمائید که اتصال کوتاه در ثانویه ترانس ایزوله به دلیل امپدانس قابل توجه آن به منزله اتصال کوتاه SOLID روی باسبار اصلی نخواهد بود. بهترین نوع اتصال نیز استفاده از سه ترانس ولتاژ مجزا با مدار مغناطیس مستقل می باشد. استفاده از ترانسهای ایزوله سه فاز مستلزم مراعات نکات فنی مهمی است که در معمای ترانسفورماتور شماره 1 بدان پرداخته شده است.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد